vasárnap, március 08, 2015

Évforduló



Eltelt egy év... avagy: az ígéret szép szó.

Egyedülálló szakellenőrünk a szentendrei piacról nemrég beharangozta a friss kucsmákat és ígéretét betartva e hét végén már meg is jelentek a standján a kis kupacok. Az első kucsmák láttán mindig megjegyzem magamban: ismét eltelt egy év...

... és ismét friss gomba kerül az asztalra. A nagyobb süvegeket aszalt szilvával töltöttem, fokhagymás kecskesajttal zártam le, baconbe göngyöltem és röviden sütöttem egy serpenyőben. Minden alapanyag a helyi piacról érkezett. Díszítésnek reszelt gyömbérrel összemelegített narancs darabokat kapott és egy kis balzsamecetet.

A kisebbekből pedig tejszínes mártás készült: olíva olajon hagymát és fokhagymát pirítottam, majd mentek bele a megtisztított süvegek, az apró darabokra vágott szárított paradicsom és medvehagyma. Jöhet egy löttyintés száraz fehér bor! Fűszereim: só, bors, szerecsendió - minden halványan. A legvégén pedig egy tejszínes "nyakon öntés". 

Ez utóbbi széles metélthez készült, még parmezánt szántam rá, de ez utóbbiakra már nem került sor.

A serpenyőből kikanalazva elfogyott. Állítólag finom volt...

2 megjegyzés:

nagypapi írta...

A tálalás már majdnem Michelin csillagos! :)

ROYAL WORLD FUNDING írta...

Do you need Personal Loan?
Business Cash Loan?
Unsecured Loan
Fast and Simple Loan?
Quick Application Process?
Approvals within 24-72 Hours?
No Hidden Fees Loan?
Funding in less than 1 Week?
Get unsecured working capital?
Phone number :+1-647-360-5043 (Call/Whats app)
E-mail: abdulasumanumar@gmail.com