szerda, szeptember 08, 2010

Könnyed vacsorák II. Rókagombás szűzpecsenye zöldbab gúlában (Vega is meg nem is)


A szűzpecsenyét felszúrtam, a nyílást kitágítottam, kívül belül sóztam borsoztam, pihenni hagytam. Apróra kockázott bacon kisült zsírjában a gombát hagymán és apróra vágott zöldpaprikán addig pároltam, míg leve teljesen elfőtt, sót, borsot, csipet csombort, nagyon kis fej fokhagymát adtam hozzá. A gomba bármilyen más gombával is helyettesíthető, erdőt járó gombászok tehetnek hozzá fiatal rózsáságú korallgomba csemetéket is, mint tettem ez esetben én is.

A párolt gombát reszelt sajttal összekevertem, beletöltöttem a húsba, ez esetben a sajt ragasztóként működik, nem pereg ki a gomba a húsból szeleteléskor.
A dizájn kedvéért vajbabot és zöldbabot vegyesen kockára vágva pároló edényben (10-10 szálat egészben hagyva) megpároltam kis csombor és petrezselyem társaságában.
Összekavartam 1 pohár tejfölt, 5 dkg. reszelt sajttal és apróra vágott petrezselyem zölddel. A párolt zöldbabot, a maradék gombával beleforgattam a mártásba.
Közben kevés zsiradékon a hús mindkét oldalát átsütöttem, majd kis levet hozzáöntve fedő alatt, 1 fej zöldhagyma és cikk fokhagyma társaságában sütőben megsütöttem.
Reszelt főtt krumpliból, sóval, liszttel és egy tojással nyújtható masszát készítettem, köralakra formázva kevés zsiradékon palacsintasütőben mindkét oldalát pirosra sütöttem.
A megsült tésztát jénai tál fedelére tettem, ráhalmoztam a zöldbab egy részét, majd a gombával töltött szűzpecsenyét, végül a maradék zöldbabból (akár a homokozóban) várat (gúlát) építettem fölé.
A vár (gúla) oldalára ráraktam az egyben hagyott zöldbabokat, sötét és világos váltakozással, tetejébe zászló gyanánt párolt rókagombát tűztem, sütőben jól átsütöttem.
Tálaláskor ki-ki ízlésének megfelelően csak a gombás zöldbabból, a valamivel jól is kell lakni típusú ragadozók a szűzpecsenyéből is kanyaríthatnak egy darabot a tányérjukra a köretként szolgáló gombás zöldbab mellé. A pepecs munkát és a mosogatást leszámítva az étel elkészítése is élvezet volt, hát még az elpusztítása :-)


4 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodálatos

Névtelen írta...

Kedves Dénes!

Ugyan meséltél róla, hogy mi jön most, de ez felülmúlt minden várakozást!! Nagyon szuper és tökéletes megoldás az én családomban is mindkét igénynek. Céklára nincs valami hasonló ötleted?

Üdv

Labael

Szilvásy Dénes írta...

Köszönöm a biztatást :-))
Céklát most nem tervezek annál is inkább, mert LP bébicéklás megoldását (néhány beírással lejjebb) nem tudnám űberelni :-)

Névtelen írta...

Az a zöldbab gúla nagy ötlet, nekem kicsit fonnyadt lett, mikor főzés után még sütöttem. Lehet, hogy sokáig hagytam sülni?