vasárnap, március 15, 2009

Gombával töltött fehérpecsenye, nemzetiszínű körettel



Tricolor a konyhában :-) Miből tudunk piros-fehér zöldet varázsolni a március 15-i ünnepi asztalra. Ez a kérdés. Válasszatok! :-)

A fehérpecsenyét előző este bő ujjnyi vastag szeletekre szeltem, zsebet vágtam bele, amit szárított vargányával töltöttem meg. A húst a zsebben és kívülről is sóztam, borsoztam.

1 kg-nyi krumplit héjában megfőztem, kis forró tejjel és vajjal sűrű krumplipürét készítettem belőle. Amikor kihűlt három tojással jól összedolgoztam. Ezután három részre osztottam, majd mindegyik részt más színnel kikevertem.
Piros: 2 vastaghúsú pritamin paprikát vajon, kicsi sóval lesütöttem, pürésítettem.
Fehér: natúr színekben hagytam a krumplipürét, főtt karfiol és karalábé darabkákat kevertem hozzá.
Zöld: parajt kis vajon megpároltam, fokhagymával ízesítettem, átpasszíroztam.
Kizsírozott, lisztezett formába soronként leraktam. A sorok közé méretre vágott ostyalapot tettem elválasztásnak. (Nem kell megijedni, az ostyát később észre sem venni :-)
Sütőben vízgőzben megsütöttem. (Lehet mutatósabb lett volna, ha lisztezés helyett zsemlemorzsával kérget sütök rá. )
A hússzeleteket zsírban pirosra sütöttem, majd vörösborban puhára pároltam.
Az ünnepi alkalomra tartogatott még az őszön eltett rizike savanyát kibontottam, és minden ízt külön-külön ízlelgetve nagyokat sóhajtottam, hogy hejh be jó élete is van egy magyar nyugdíjasnak. :-)

7 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Hű, nagyon átgondolt koncepció! Külön tetszik, hogy a fehér részbe került még karfiol és karalábé is! A zsebes fehérpecsenyéről nem is beszélve.
Meg merem kockáztatni, hogy a rizike legjobb elkészítési módja a savanya.

nagypapi írta...

Már nagyon várom a nyugdíjas kort, hogy ilyeneket ehessek...:))

Névtelen írta...

He-he. Ezt jól kitaláltad.
Az utca embere is bírkózott a feladattal:
http://www.kulturpart.hu/mozgopart/9676/piros_feher_es_zold_etelek

Márta néni írta...

Hát ez nagyon jó. Feledteti velem, hogy tegnap kóborlásaink során összesen két családszerű csoportot láttam, akik kokárdát viseltek.
Mellesleg minden nyugdíjasnak olyan az élete, amilyet csinál magának. A nemnyugdíjasnak is. Vagy majdnem.

szysssz írta...

Ha még tudnád Zsuzsa, hogy eredendően sárgarépa hasábok is kerültek volna a piros sávba. Azok a fránya előkészített répák nem kiabáltak volna, hogy ők is... nekem meg akkor jutottak eszembe, mikor már a fehéret kenegettem. :-))
A rizike megérdemel "rántott gombafejek" megjelenésben is egy kóstálást!! :-)

szysssz írta...

NP!
A fenti történet is a nyugdíjaskor - sose öregedj meg! :-)))

maple írta...

De jó ötlet! Külön öröm az optimista szemlélet.
maple