hétfő, április 06, 2009

Medvehagymás-gombás-krumplis rétes


Vasárnap délelőtt túrát vezettem. Még mindig nem tudom elnézni, hogy emberek gomba nélkül menjenek haza, amikor az erdő tele van cseh kucsmagombával :-) Kell egy kis vigasz, bíztatás, nem is olyan nehéz a gombászélet, ezért mások kosarába is rakosgattam egy-egy marék gombát. Hazafelé azon töprengtem, hogy mit is csináljak a maradék gombámmal és a múltheti medvehagymázásból még fel nem használt zöld levélkékkel.
Nem vagyok vasárnapi vásárló, de kivételesen bementem a sarki boltba megnézni az akciós kínálatot :-) Az akciós kínálatból réteslapot és mozarella sajtgolyókat vettem, s mire hazaértem fejben meg is sütöttem-főztem a medvehagymás-krumplis-gombás rétest.
Vacsorára a valóságban is :-)
A héjában főtt krumplit áttörtem. A medvehagymát vajon, kevés vízzel, sóval megpároltam, robotgéppel pépesítettem, majd az áttört krumplival, 2 tojással, sóval, 1 kanál vajjal összekevertem.
A cseh kucsmagomba kalapokat kevés húslevesben megfőztem, lecsepegtettem.

A kalapokat szétnyitva belsejükbe fél-fél mozarella golyót tettem.
A réteslapokat szétszedem, két-két lapot egy tiszta, nedves, de jól kicsavart konyharuhára terítettem. Mielőtt a töltelék felét a tésztalap szélére adagoltam volna, a lapokat megkentem olajjal. A gombakalapokat belenyomkodtam a masszába, A réteslapot a konyharuha segítségével szorosan feltekertem, széleit visszagyűrtem, és óvatosan egy olajjal megkent sütőlemezre raktam. A másik réteslappal, töltelékkel, gombakalapokkal fenti műveletet megismételtem.
Mindkét rúd tetejét bekentem olajos tejfellel, pirulásig közepes lángon sütöttem.
Felszeletelve tálaltam. (E rétest akár köretnek is tálalhattam volna, valami jófajta húsétel mellé, de így magában is finom, könnyű vacsora volt.)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szombat délelőtt a Hárshegyen nem ártott volna egy kicsivel több segítség szegény ügyetlen abszolút kezdőknek. Néhány gomba közös megtalálása után talán jobban teltek volna a kosarak...
Üdv, Andrea

lilapereszke írta...

Akkor azért maradt nekünk vasárnapra :-)))
A titok nyitja: a budai hegyekben vadcseresznyefa és kőrisfák alatt, guggolva, lassan kell sietni :-))
Ne legyél türelmetlen, én kezdőként évekig nem találtam kucsmagombát, nagy rejtőzködő művészek. Ha már jól megnyúlik a fehér tönkjük, szinte világítanak, a talajon, akkor könnyebb lesz észrevenni őket.

nagypapi írta...

Nagyon jó, önmagában is megáll, egy kevés gombamártással főúri kaja! :)