vasárnap, március 18, 2007

Cseh kucsmagombás mácsik


A mácsik nálunk nem a mákos csík (mákos tészta) beceneve, hanem zalai őseimtől átvéve a szót a csík formára metélt tésztát hívjuk mácsiknak. Szoktunk „turus” mácsikot, „kapusztás” mácsikot is enni a mákos mellett, ami a székelyeknél nagypénteki eledel.

A receptet a mascarponés doboz feliratán találtam régebben, most gyorsan kipróbáltam működik e cseh kucsmagombával.

Hozzávalók:
250 g mascarpone
350 g száraztészta (ezt én saját magam gyúrom, a boltit meg nem eszem :-))
1/8 l tej
1 tojás sárgája ( a maradék fehérjével és egy másik tojással gyúrom a tésztát)
½ kg cseh kucsmagomba
Fehérbors, reszelt szerecsendió, só, olasz fűszerkeverék (Kotányi malom)

A megtisztított cseh kucsmagomba kalapokat olivaolajon, sóval, borssal, olaszos fűszerrel addig főztem, amíg a levét elfőtte.
A mascarponét a tejjel elkevertem, egy edényben felmelegítettem, sóval, borssal, szerecsendióval ízesítve. Hozzáadom a gombát, majd a tojás sárgáját, gyorsan összekeverem. Főzni már nem szabad, nehogy a tojás sárgája becsomósodjon.
Közben a tésztát sós vízben kifőzöm, lecsepegtetem, a forró tésztára a szószt ráöntöm, tálalom.
A tejszínes szósszal készült hasonló gombás ételeknél ennek az íze selymesebb, különlegesebb és igen laktató.

3 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

De örülök, hogy így beindult a testvérblogom!
Jól hangzik ez a mácsik, ezt is felveszem az elkészítendők listájára.
LP, a tésztát teljesen hagyományos módon nyújtod, szaggatod, vagy átnyomod egy tésztagépen?

lilapereszke írta...

Hagyományosan, sodrófával, nyújtódeszkán, kézi erővel :-)))

Shroomer írta...

Wow, köszi!Ezt biztos kipróbálom, az ilyesmi mindig nagyon ízlik. Ja, csak találnom kell gyorsan egy kis kucsmagombát :)