szerda, október 10, 2007

A gyűrűs tuskógomba ehetővé tétele zakuszkában :-))



Tavaly Kanadából kaptam egy eredeti erdélyi gombás padlizsános zakuszka receptet :-))

Vasárnap szedtem egy jó adag apró, fiatal gyűrűs tuskógombát. Mivel nyálkássága miatt a gyűrűs tuskógombát nem kedvelem, egész úton azon törtem a fejem, miért szedtem én ezt le? Rájöttem, persze, zakuszkával még sohasem próbáltam. Mivel az említett receptet a számítógépen kellet volna megkeresni, ha meg bekapcsolom a gépet ott ragadok, így emlékezetből álltam neki a főzésnek.
Ami volt otthon: pritamin, paradicsom, kevés hegyes erős paprika, padlizsán, gyöngyhagyma, fokhagyma, bazsalikomlevél és apró gyűrűstuskó gomba.

A padlizsánt és a paradicsomot meghámozva, a paprikákat, hagymákat megtisztítva apróra daraboltam, megsóztam, bazsalikomoztam. Anyaghányadok tetszés szerint. A felaprított alkotórészeket összekevertem, olivaolajban a gyűrűs tuskógomba 20 perces kötelező főzési idejét meghaladóan 30-40 percet sütöttem fedő alatt, olykor megkevertem. Végül a masszát ledaráltam. (Tudom az elején kellett volna, de hát rosszul emlékeztem, és a végeredmény szempontjából mindegy )
Harmadik napja azt esszük reggelire pirítós kenyérrel és nem tudunk vele betelni.
Meglepően finom így a gyűrűs tuskógomba, ilyen elkészítési móddal jöhet újra.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Teljesen jó ez így, nem is értem miért kéne előre darálni ? Nálunk is nagyon mennek az ilyenek pirítóssal, föleg a rókagombás-vargányás...:)