péntek, november 02, 2007

Hogy kerül a júdásfüle gomba a püspökkenyérbe? :-))

Minél inkább laskagombára hajtok, annál inkább júdásfüle gombába botlok :-)
A disznósajtban pont a porcogós részt nem szeretem, miért pont a gombába szeretném a porcogóst. Sokan szedik gyógyító gombaként, többek bíztatására tavaly megadtam magam, ha már annyi ember kedveli, nem lehet az olyan rossz és megkóstoltam.
Hmm….meg lehet rágni, íze jellegtelen, töltelék anyagnak egész jó lesz.
Többen próbálkoztak már az ilyen rezgős, kocsonyás gombák kandírozásával, valami új eljáráson törtem a fejem. Végül tegnap este bekattant egy ötlet: mi lenne, ha cukros vízben megfőzném, finom kompót fűszerekkel (szegfűbors, citromhéj), és a végén egy kicsit, miután elfőtt a leve, cukorral megkapatnám. Lehetne belőle zselés cukorka. Az meg püspökkenyérbe való!!
4 tojást beáldoztam.
A szokásos piskótatészta, ahány tojás, annyi evőkanál liszt, annyi evőkanál porcukor az alapja. A tojások sárgáját a porcukorral jól kikeverem. A lisztbe teszek egy csipet sót, belereszelek egy kevés citromhéjat, felverem jó kemény habnak a tojás fehérjét. Közben a püspökkenyérbe való anyagokat (zselés cukor helyett most apróra vágott, az előbbiekben megkezelt júdásfüle gomba, vágott dió helyett most pár szem fenyőmag) kevés liszttel összekeverem, hogy ne szálljanak le a tészta aljára sütéskor. A kikevert tojássárgájához óvatosan hozzákeverem a lisztet, a belevaló darabos csemegéket és a fehérje habot.
Kizsírozott lisztezett sütőedénybe teszem. 5 dkg vajat kis tálba rakva melegvíz felett megolvasztok, a folyós, de nem meleg vajat a tészta tetejére öntöm. Addig sütöm, (kb. 30 perc), míg a tészta a sütőedény falától elválik, és kellően szép színe nem lesz.
Tényleg, nem is olyan rossz :-))

2 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Na végre, egy újabb darabbal bővült a gombás édességek listája! :)

Névtelen írta...

Hát én egyre jobban szeretnék bemutatkozni a júdásfüle gombának, de tartok tőle, hogy nem tudok látrával túrázni. Mártanéni