hétfő, október 26, 2009

Gesztenyés gombatorta

Végre a budai hegyekbe is eljöttek a mezei csiperkék – szép barnás pikkelykékkel a kalapjukon. Ilyen dekoratív gombákat nem szabad csak úgy összevagdalni és felfalni, ha tortára, díszítő elemnek is felhasználható.
A tortát úgy kell felépíteni, hogy majd az alja legyen a teteje. Nagyon egyszerű nem? :-)
Első lépésként egy vajjal kikent kerek tűzálló tál alját kibéleltem a gomba kalapokkal (lemezekkel felfelé).
A gombakalapokat előtte sós vízzel leforráztam, hogy felvegye végleges formáját, majd lecsepegtettem.
A kalapokat hagymával dinsztelt apró sonka- és paprika kockákkal megszórtam, reszelt sajttal meghintettem. Sós ízesítéssel lágy tejbegrízt főztem, melyhez hozzákevertem kb. fél kiló főtt, összetört gesztenyét. A masszát simára kevertem két tojással, porított szegfűszeggel, sóval, borssal ízesítettem. Ezzel elkezdődött a torta felépítése, vagyis egy réteg gesztenyés kence, majd zsírjára pirított sonkás, hagymás, gombás réteg következett, mielőtt a következő gesztenyés réteg is a tortára került volna. A rétegezés befejeztével az egészet beborítottam kerekre nyújtott mirelit leveles tésztával (magyar termék :-)
Mire a teteje szép pirosra sült, addigra az alkotórészek is megszilárdultak, szépen szeletelhetővé váltak.









A sütőedényből kiborítva, megfordítva vagyis talpára állítva, zöld salátával tálaltam.
Hidegen is kitűnő, mutatós étek.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

És az ízlelőbimbóid külön tudják válogatni a gombát a gesztenyétől? Én most olyan tortát szeretnék, hogy egy réteg ilyen gomba, egy réteg olyan gomba, betakarva egy harmadik félével, de még mindig csak a TESCOS gomba és a Spáros gomba közt válogathatok.

lilapereszke írta...

Jutott nekem is belőle :-)
Nagyon izgalmas, amikor a finom puha gesztenye között ráharapsz a kicsit rugalmas gombára, az ízek összeadódnak, nem ütik egymást.