hétfő, április 19, 2010

Tavaszi kucsma - francia hangulat







Libamáj pástétommal töltött kucsmagomba - tejszínes mártásban. Egy igazi "nagyrecept"....
A töltelék: libamáj pástétom, apró kockákban. Először ez kerül a félbevágott gombába, majd az egészet letapasztjuk egy pasztával. Ez így készül: 10 deka zsemlemorzsát, két tojást, apróra szelt petrezselymet gyúrok össze, sóval, borssal ízesítve.
Az egész mehet a serpenyőbe, ahol a forró vajon először a töltött felét, majd a töltetlent pirítom meg, 2-3 percig. Ezt követően jön 4 evőkanál alaplé, majd némi bor (szokás szerint tokajit használtam). Ujabb pár perc párolás/főzés után jöhet a négy evőkanál tejszín - és már kész is a töltött kucsmagomba.
A recept 100 százalék Carluccio - 100 százalék ízharmónia...

2 megjegyzés:

lilapereszke írta...

Kedves Tendrei!
Ügyes kis recept! Jól kitalált a tapaszos módszer. Még nem próbáltam, de kedvet kaptam hozzá. A francia hangulathoz francia bor dukál :-)) Remélem a végén volt is, csak azt a dőzsit már nem merted bevallani a libamáj után :-)

Tendrei írta...

Kedves Lilapereszke!

A gondolat nagyon is jó, így kerek... nálunk, szokás szerint, tokaji lett belőle. Nagyon kötődöm ahhoz a vidékhez és az átlagnál elkötelezettebb vagyok az édes borok iránt. Jó pár évbe telt, mire ezt bevallottam mindenkinek -addig nyeltem azt a sok, száraz, félszáraz nedűt... Sebaj, úgyis a társaság a lényeg...