csütörtök, április 29, 2010

Kucsmatöltelékek 2. (desszert)



A kucsmagombákat megtisztítottam, tönkjüket a tövénél levágtam, hogy szabaddá váljon az út a kucsmagomba belsejét kitöltő üreghez.
A töltelék:
1 tojás sárgáját, két evőkanál porcukorral fehéredésig kevertem, majd hozzáadtam 15 dkg. darált diót, 8-10 szem apróra vágott aszalt szilvát, 1 evőkanál konyakot és annyi tejszínt, amennyit felvesz, (ne túl kemény, s ne túl lágy legyen a töltelék), kevés reszelt citromhéjjal ízesítettem.

A masszát Universal 2 made in Czechoslovakia márkájú tésztaprésbe helyeztem, mellyel a gombák belsejét óvatosan telenyomtam.

A megtöltött ízletes kucsmagomba fejeket vajon, lassan, de biztosan, ropogósra sütöttem.
Eközben 20 dkg. búzadarából félkemény állagú tejbepapit gyártottam. Amikor kihűlt belevertem két tojás sárgáját, vaníliás cukrot és édes állag eléréséhez ízlés szerint porcukrot, vágott aszalt szilvát, valamint a tojásfehérjéből felvert kemény habot.
Kivajazott, morzsával kiszórt jénaiban a darafelfújtat megsütöttem.
Sűrű szatmári szilvalekvárból mártást készítettem kis víz hozzáadásával.
A darafelfújtat pogácsaszaggatóval kiszaggattam, mártással meglocsolva a töltött gombával tálaltam.
S hogy még cifrázzam a dolgot, evőkanálban három szem kockacukrot meglocsoltam konyakkal, majd meggyújtva a lecsöpögő karamellizált cukrot a gombasüvegekre csorgattam.
Ekkor már a nyálam is csorgott, így asztalhoz ültettem kis családomat és ismételten vétkeztünk a tavaszi fogyókúrát illetően.

3 megjegyzés:

nagypapi írta...

Eredeti ötlet, nagyon tetszik, a gombadesszert úgyis olyan ritka.
Szilvalekvár higításhoz használnék (ha lenne) 1-2 kk valódi szilvapálinkát.

Szilvásy Dénes írta...

Ha még kóstoltad volna, sokkal jobban tetszene. :-) Az ikg gombaíze ropogósra sütve felerősödik, s a dióval, szilvával különleges ízt ad. Kimaradt, hogy a töltelékbe kevertem egy kevés pirított, durvára tört diót is.
A pálesz adta az ötletet, de mire sorra került volna, elfogyott :-))

nagypapi írta...

Te is mindennek ellen tudsz állni, kivéve a kísértést...:))