szombat, április 17, 2010

Gomba, gnocchi: kucsma olasz stílusban



A fenti két kép láttán úgyis mondhatnám: ilyen volt - ilyen lett.
Szedni: gyönyörűség volt - fogyasztani: öröm.
Ami a kucsmát illeti: igen alapos tisztogatással kezdtem. Kevés vajon üvegesre pirítottam az apróra szeletelt hagymát és fokhagymát, aztán jöhetett a cseh kucsma. Rövid sütés után még a só, bors, zöldfűszerek, aztán legvégül pár kanál tejszín. Az egész, ha 8-10 perc!
A gnocchi az már más tészta... Tészta: krumpliból. A megfőzött krumplit 2 tojássárgájával, liszttel és sóval összegyúrtam, átnyomkodtam, majd 2-3 centis hurkákat formáztam belőle, amit apró, csepp alakú darabkákra szaggattam kiskanállal. A tészta egy jó órát pihent, aztán elő egy lábas, a lábasba enyhén sós víz és mehet bele a gnocchi. Pár perc múlva a felszínre jön a kész köret, lehet leszűrni, tálalni.
A kucsmagomba, tejszínesen: pazar. A friss gnocchi, parmezánnal: omlós. Együtt a kettő: különleges csemege - olasz stílusban.

5 megjegyzés:

schteca írta...

Ez igazán csábító, amig még van kucsmagomba, feltétlenül kipróbálom.
A gnocchit is nagyon szeretem, de kövezzetek meg, gyermekkorom krumplinudlija azt hiszem ugyanez, vagy legalábbis erősen hasonlít.

lilapereszke írta...

Kedves Teca!
Nem kövezünk meg :-) Én következetesen - minden divathullám ellenére - ragaszkodom a jól bevált (krumpli) nudli megnevezéshez, sőt... Dénes az angyalbögyörőhöz, mert Borsodban úgy hívják.:-)))

lilapereszke írta...

Kedves Tendrei!
Örülök, hogy itt is megemlítetted az alapos tisztítását a gombának. Sokan elnagyolják a drótféreg, meztelencsiga, stb. kilakoltatását :-)
Az étel remek, egyszerű, gusztusos,az írásod is kedves, csak egyet nem értek, mitől olaszos? Valami biztos elkerülte a figyelmemet.

Tendrei írta...

Kedves lilapereszke!

Köszönöm a dicséretet! Tervezek a napokban egy nagyobb összefoglalót - magamnak. Ez volt az első kucsma szerzonom, rengeteget tanultam és hat féle receptet főztem.

A krumplinudlit átvettem, ha lehet, miért mondjuk más nyelven...

Amúgy annyiban olaszos, hogy ez (is)egy Carluccio recept, konkrétan nagy tisztelője vagyok, bárha egyszer - akár az egyesület égisze alatt - meg tudnánk hívni egy ünnepi gomba találkozóra/ főzésre.

Skandar írta...

Ha jól látom az fattyúkucsma ugye?

Tetszik a recept nagyon, meg a blog is.