hétfő, június 16, 2008

Gombával töltött kelkáposzta hajócskák


Már többször készítettem, többféle töltelékkel, (hús, máj zöldség) ezt a könnyed ételt. Most, a gombaszezon elején ez a változat szinte kötelező.
Egy kisebb kelkáposztát (60-80 dkg-os) négyfelé vágunk. Sütőben, pici víz hozzáadásával, lefedve félpuhára pároltam. Sóval, majoránnával ízesítettem.
Közben a gombát apróra vágtam (róka vagy valami ilyesmi:-)) fele vaj, fele olajon, apróra vágott zöldhagymával, sóval, borssal megszórva zsírjára sütöttem.
Besamell mártást készítettem, fehér borssal, szerecsendióval ízesítettem, majd ketté osztottam. Az egyik felébe belekevertem egy tojás sárgáját.
A másik feléhez 2-3 (sötét zöld) külső levelet, nagyon apróra vágva, megpárolva adtam hozzá.
A megpárolt hajócskák torzsáját kivágtam, és még melegen a levelek közé simítottam a gombaragut.
Tűzálló tálra téve a hajócskákat leöntöttem a tojásos mártással, vajon lepirított kucsmagomba karikákat, mint ablakokat ragasztottam az oldalára, és visszanyomtam a sütőbe, hogy összesüljenek az ízek.
A zöld levelekkel dúsított mártással, (ami a tengert szimbolizálta volna), valamint az eközben elkészült zöldséges rízzsel tálaltam.
(Mivel tálaláskor a hajócskák szétcsúsztak, nem látszik jól a hajóforma.)
A zászlós hajón vargánya szeletből készült zászló is lengedezett :-))

10 megjegyzés:

nagypapi írta...

Azért ez sem tökfőzelék kategória. Az a zászlócska úgy néz ki, mint a gombakapitány száradó pólója :)

Szilvásy Dénes írta...

NP!
Tuttam, hogy mindig számíthatok Rád - ha legalább egy kedves megjegyzés erejéig is. :-))

nagypapi írta...

A dicséret a sorok közt olvasható :)
A káposztahajód impresszionista mű, nekem ez jutott róla eszembe. Gondolhattam volna azt is, hogy a töltelék csak azért került bele, mert a káposzta léket kapott..:))

Névtelen írta...

Mondjuk viharosabb tengerekre nem merészkednék a hajóval, márpedig a káposzta-gomb kombináció viharos szeleket tud eredményezni.

Névtelen írta...

na persze hogy nem gomb hanem gomba

Szilvásy Dénes írta...

NP!
A sorok között kénytelenek vagyunk olvasni, ha különbözni szeretnénk a csak jelszavakat ordibálni képes emberkéktől.
Uristen! Impresszionisták és én!?:)Nagy kedvenc, mint olyan, s a kor, is, melyben született és kiteljesedett.
Impressziód találó, de a "trikó" formája legalább mutatja, hogy a kapitánynak volt némi "tekintélye"
Kösz

riffentyu írta...

Hehe:)) Igenis: FINOMNAK néz ki! Különben hogy kell kelkáposztát félpuhára (!) párolni? Nekem még mindig egy pillanat alatt szétesősre sikeredett...

Unknown írta...

Próbáld fele idig párolni! NP!A tökfőzeléket nem ér leszólni. Királyi, mint a spenót, ha valaki érti a módját. A hajó meg úgy jó ahogy van. A kaja nem mindig sikerül esztétikailag tökéletesre (mint pl az én ételfotóim), a lényeg az üres tányér, az étkezés után. Bátyám rühelli a dícséretet mindenkitől, ha a tányéron ott virít a fogás fele, amikor leszedik.

Szilvásy Dénes írta...

Riffentyű! Ismerned kell a sütődet és egy hústűt beleszúrva pontosan érzékelheted étked pillanatnyi állapotát. Mértékeket ne kérj tőlem, mert sok éve már az "amennyi köll-ameddig köll" módszer ádozatává váltam.
Liscsim! Tökéletesen igazad van: Az ember az alkotás gyönyörűségéért áll a tűzhely mellé, miközben igyekszik megosztani örömét azokkal, akik rézsesülhettek ételének kóstolásában.

nagypapi írta...

liscsim: egyáltalán nem szóltam le a tökfőzeléket(imádom én is), csak ugyanaznap LP a vargányafőzelék commentjeként újságolta, hogy náluk ez volt ebédre. A zászló pedig dícséret volt. :))