vasárnap, július 08, 2007

Ha elszabadul a fantázia .... I. rész.



Szakítok a hagyományokkal most felteszek két elszúrt receptet.
Okos ember a más kárán tanul, de én szeretek a sajátomén.
A szokásos élesztős tésztát (liszt, margarin, pici só, felfuttatott élesztős tej, 1 tojás sárgája) összegyúrom és 2-3 mm vastagságú kerek lapra kinyújtom.
A tortasütőforma nagyságát finoman megjelölöm rajta, mert csak azon a körön belül lehet tölteléket elhelyezni.
Első réteg áttört túró (sóval, borssal és egy tojássárgájával kikeverve)
Második réteg apróra vágott zsírjára lesütött erdei gomba (ez esetben rókagomba).
Harmadik réteg vajon párolt zöldborsó szokott lenni, de most kajszibarackokat kockáztam fel az amúgy elengedhetetlen sajtkockák mellé. Enyhén füstölt sajttal a legfinomabb.
Ha minden alkotórész a helyén van, óvatosan és gyorsan felhajtom a szabadon maradt részeket és a tetején egy kicsit megcsavarva összecsomagolom a bugyrot.
Még az elején 1 tojás felverek, annyit félreteszek, amivel megkenem a tésztát, a maradékot a töltelékbe előzőleg belekevertem.
Sütőbe teszem, szép pirosra sütöm.
A hiba a sárgabarack körül alakult, mert a sárgabarack sütéskor nem tartja meg a formáját, lekváros állagot vesz fel és kicsit vad, kesernyés ízű lesz. Ezt persze tudhattam volna, mert már tettem el cukor nélkül sárgabarackot, amikor a cukrot fehér halál bélyeggel szapulta a táplálkozástudomány, és az is ehetetlen volt.
Csak becsületből ettük meg, hogy az a kedvenc rókagomba ne vesszen kárba.

1 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Jajj, de kár. :(