csütörtök, július 19, 2007

Nem kell a rizsa...

...a meleg fajtája mostanság biztosan nem, de mivel a rizs finom, és a mélyhűtő rovancsa során előkerült egy szűzpecsenye 10 dekás vége, eldöntetett : hideg rizssaláta lesz vacsorára.
Nosza, megfőztem csészényi jázminrizst, (a főzővíz harmada fehérbor volt) félidőben hozzádobtam maréknyi, előzőleg beáztatott szegfűgombát, a kész rizst kihűtöttem. A gomba áztatóvizét kivételesen nem használtam fel, szerettem volna ui. hogy a rizs fehér maradjon.
Pár csepp olívaolajon, magas hőfokon 1 percig sütöttem a laskára vágott húst, további 1 percre mellé került egy vékony hasábokra szelt kisebb cukkíni és paradicsompaprika. Összeráztam, só, bors, majd ezt is kihűtöttem. Egy nagyobb paradicsomot kisebb kockákra vágtam, majd a többi anyaggal óvatosan összeforgattam, nem sajnálva belőle a petrezselymet, frissen facsart citromlevet, és a bőkezűen mért extra szűz (khm…szarvasgombás) olívaolajat. Tálalás előtt egy órára betettem a hűtőbe. Üdítő élmény volt, ha előételként tálaljuk négy, ha főételként, akkor két főre bőségesen elég ez a mennyiség.


1 megjegyzés:

lilapereszke írta...

Jól nyomod a rizsát :-))
Teli találat hőségben, grat.