vasárnap, július 15, 2007

Trombitás túrós puliszka

„Száraz időben gombászni nem járnak” (Buda Ferenc összegyűjtött török szólások, közmondások).
Tekintettel a szárazságra, ma csak a spájzajtóig kirándultam, megnézi, maradt-e még szárított trombitagomba tavalyról. Maradt. Valószínű engem is megbolondított Liscsim túrós csuszás trombitája. Egy bolond százat csinál :-)))








A trombitagombát többször, váltott vízben megmostam, kis időre beáztattam.
Fele vaj olajon, hagymát, 3 gerezd fokhagymával megpároltam, majd rádobtam az áztatott trombitagombát, megsóztam, fedő alatt addig főztem, míg állaga, akár a friss gombáé, kellemesen rugalmas lett, végén vágott petrezselyemmel jól megszórtam.
Sós vízben a kukoricalisztet megfőztem. A puliszkafőzést szaunázás helyett is ajánlom, 30 fok nyári melegben, forró vízben, iszonyú gyorsan keverni a kukoricalisztet (én spirálos habverővel szoktam) hogy ne csomósodjon össze, garantált izzadást hoz.
Amikor a puliszka megfőtt, egy kacsazsírral kikent alufóliára öntöttem, zsíros műanyag lapáttal szépen vékonyra ellapogattam.
Közben ¼ kg tehéntúrót, 2 kanál tejfelt, sóval, fehér borssal jól kikevertem.
A puliszkát a kacsazsírral kikent tepsi méretéhez igazítva felvágtam, és puliszka, túró, gomba, stb. a rétegezést addig folytattam, amíg az alapanyag tartott. Legvégén az utolsó puliszka rétegre a tejfel másik felét rákentem, és kis húsos, előtte kipirított szalonnadarabokkal meghintettem.

Sütőbe tettem ¼ órára, hogy az ízek összeszokjanak.
Kockára vágva kapormártással tálaltam.
Könnyű étel. Én még puliszkából annyit soha nem tudtam enni, hogy elrontsam vele a gyomromat. Imádom a puliszkát, jellegtelen íze mellett minden étel íze hangsúlyosabb.

6 megjegyzés:

nagypapi írta...

Guszta!
Legközelebb pizzát szeretnék látni, lehet szemérmetlen is! :)

hypogea írta...

nagyon jo!

lilapereszke írta...

NP!Hamarosan tesztelem a pizzatészta receptedet. Nem leszek szemérmes :-))

Névtelen írta...

I want not concur on it. I regard as warm-hearted post. Specially the title-deed attracted me to review the whole story.

Névtelen írta...

Good fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Thanks you as your information.

Névtelen írta...

Solar eneragy is the future for the world.
[url=http://www.solarcourses.org/]solar water pump[/url]