csütörtök, március 20, 2008

Egy könnyű hal és zöldség vacsora - természetesen gombával is





Még mielőtt Nagypapi föltette volna a részletes leírásokat a nagyszerű vacsoráról, - a lazacfilé avokádóval, friss turbolyával c. előétel megihletett, bár az elkészítés mikéntje homályba borult, a képet hiába nézegettem, nem jöttem rá, mitől olyan csillogós és krémes az avokádó. Mindezek ellenére megkíséreltem megvalósítani egy vendégfogadásom alkalmával.Nem külön kis tányérokra, hanem egy nagyobb tálra helyeztem a dolgot, és onnan szedett mindenki magának. A következőképpen épült fel (a képen nem igazán látszik minden): darabokra vágott avokádó, karéjban elhelyezve alul, ráöntve egy friss turbolyából készült mártás (hasonló a fehérmártáshoz, csak ez zöld), majd erre rétegezve a friss, enyhén pácolt, natúr lazacfilé, és mindegyiknek a tetejére füstölt lazacfilé. Majd ráadásként a tetejére ültetve garnélarákok. Finom volt, afféle szájban elolvadós. Bár személy szerint nekem a turbolya éppenséggel nem hiányzott belőle.


A következő fogás termesztett laskagombával töltött cukkini volt. Erről sikerült egy tűrhető képet készítenie Daninak. A saját tönkről leszedett laskacsoportokat azon frissiben vajon megpároltam, fokhagymával, petrezselyemmel, fehér borssal, szerecsendióval, sóval ízesítve. Amikor elfőtte a levét, néhány pillanatra beledugtam a botmixert, de nem lett pépes. Fölvert tojásokat kevertem lazán hozzá, csak éppenhogy kezdett megkötni, akkor a kivájt cukkiniket ezzel töltöttem meg, s raktam a sütőbe.



Volt még (afféle futottak még) a vacsorán: töltött cékla (a cukkinikből kivájt belső résszel voltak töltve, fűszerezve, tojással tömörítve őket), gőzben párolt harcsa, amur és lazac - krumplipürével körítve. Sajnos a kép nem lett jó róluk. Érdekes, hogy a valóságban nagyon jól nézett ki, a képen meg mintha csak összevissza lett volna dobálva mindenféle, nem volt szép kompozíció az egy-egy tányérra rakott vegyes finomság. (Nem is olyan egyszerű szakma ez...)

3 megjegyzés:

riffentyu írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
nagypapi írta...

Mostanra már olvashattad az avokádó-tanulmányt is. Jó látom, hogy nincsen meghámozva, vagy csak nagyon vékonyan? Egész puhára kell érlelni, úgy finom. Összességében nagyon guszta a tál, grat!

riffentyu írta...

Olvastam is:) Nagyon jó volt. Meg van hámozva, nagyon puha és szép zöld. Egy példányból készült az egész, de az igen nagy volt. Amikor Kubában voltunk a lányommal (2002-ben) 2 hetet, akkor ott afféle mindennapos rágcsának számított, szinte ingyen dobták utánunk (7 forintnak megfelelő helyi pesoért), frissen, éretten szedték helyben; volt fekete, zöld, gömbölyű, körte formájú, - nyammm.)